Even voorstellen

Stel je hier eerst even voor, dán alles lezen en posten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SinteRemco
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2020, 16:28
Status: Offline

Even voorstellen

Bericht door SinteRemco »

Hallo Allemaal,

Ik ben Remco Postma, 32 jaar en woonachtig in Surhuisterveen (Friesland). In het dagelijks leven ben ik full time leerkracht van groep 8. Naast mijn werk doe ik veel met toneel en straattheater. Maar het allermooiste is toch wel de rol van Sinterklaas. Ik ben in 2010 begonnen als sint op de manege waar ik destijds mende. Ja ik was een jonge sint (22 jaar) en heb daar veel kritiek over gekregen dat het allemaal niet kon en eerst maar eens een aantal jaren als Zwarte Piet mee moest lopen. Sorry voor iedereen die dit heeft gezegd. Ik heb namelijk niet geluisterd!!

Inmiddels ben ik dus een aantal jaren bezig en heb mijn optredens alleen maar zien groeien. Gemiddeld verschijn ik een keer 20 als Sint. Hierbij kun je denken aan intocht, schoolbezoek, verenigingen, bedrijfsbezoek, huisbezoeken, ect. Sinds 2016 zit ik als secretaris en penningmeester in het bestuur van Stichting Sinterklaasfeesten Surhuisterveen. Naast mijn bestuurdersfuncties ben ik ook de adviseur van de Sint. In 2016 nog op de koets met een muziekkorps ervoor, 6 Zwarte Pieten en rond de 2000 bezoekers. Afgelopen jaar bestond de stoet uit 2 muziekkorpsen, een pakjesbakfiets, pakjeskoets, Sint op Amerigo, 19 Zwarte Pieten en rond de 4500 bezoekers.

Naast mijn Sintkostuum heb ik ook een Zwarte PietenKostuum. Beide zijn gemaakt door Sander(S&P Exclusief). Pieten doe ik niet veel. Meestal houdt het met 1 of 2x per seizoen wel op. Sinds vorig jaar ben ik als Zwarte Piet te zien in het Elburger Sinterklaasjournaal.

Volgens mij is dit wel de beste beschrijving van alles wat ik doe.

Als iemand nog iets wil weten stel gerust een vraag.
Groet Remco
Afbeelding
Gebruikersavatar
Danny
Beheerder
Beheerder
Berichten: 178
Lid geworden op: 13 aug 2020, 11:45
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Status: Offline

Re: Even voorstellen

Bericht door Danny »

Hoi Remco. Wat een tof verhaal en mooie foto. Welkom op het forum! Ik zal je toelaten tot de rest van het forum als er een technisch probleempje is verholpen. Ondertussen is het misschien leuk om je profiel verder aan te vullen en een mooie avatar te uploaden? ;)
Plaats reactie