Mijn verhaal

Stel je hier eerst even voor, dán alles lezen en posten
Gebruikersavatar
Cadegroep
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2023, 19:07
Status: Offline

Mijn verhaal

Bericht door Cadegroep »

Dag allemaal ,

Ik zelf ben joni .
Als 14 jarige ( 16 jaar geleden) begon alles met het spelen van Piet .
Dit in Avelgem op de feesteworp .
Het zelfde jaar kwam te vraag van de gezinsbond om met hun vast mee op pad te gaan . Na 5 jaar voor hun gespeeld te hebben stoorde ik mij aan de kwaliteit van de kleren . Ook de manier van huisbezoeken vind ik niet mijn ding.
Binnen de 20 minuten moesten we terug vertrekken. Was er nu 1 kind aanwezig of 10 , een bezoek was 20 minuten .
Daardoor startende wij 11 jaar geleden met ons eigen team . De goedkope kwaliteitsvolle kostuums kochten we aan voor Piet . Ik weet nog toen dat we hiervoor een 80 euro per kostuum betaalden . De Sinterklaas kostuum hadden we gekozen voor de kostuum van bram. Het eerste jaar ging voorbij . Het jaar daarna kwamen de aanvragen binnen en moesten we een 2 de Sint opstarten die tot de dag van vandaag ook nog altijd zijn ronde doet.
Jaarlijks werd er geïnvesteerd in kledij en attributen. Maar sinds dit jaar kunnen we echt zeggen dat we kledij hebben om fier op te zijn .
Wij wonen in België maar kozen bewust voor de Nederlandse Sint omdat ik deze mooier vond. ( is eigen smaak natuurlijk)
Plaats reactie